Informarea si luarea unei decizii de achizitie

Luarea unei decizii privind achizitia unui produs implica mai multi pasi pe care un consumator ii urmeaza:

deciziePasul 1: Recunoasterea problemei – cand constientizezi ca ceva nu mai este cum iti doresti. Spre exemplu, frigiderul nu mai raceste cum trebuie sau masina de spalat scoate un zgomot ingrozitor.

Pasul 2: Cautarea de informatii – care sunt alternativele pentru rezolvarea problemei? Iti poti cumpara un produs nou, poti cumpara unul resigilat sau poti cumpara un produs second-hand.

Pasul 3: Evaluarea alternativelor – care este cea mai buna alternativa. Spre exemplu achizitionarea unui produs second-hand este mai accesibila dar merita riscul in conditiile in care nu mai este in garantie?

Pasul 4: Achizitia – in general ultimul pas este luarea deciziei de cumparare care poate fi urmata in unele cazuri de post-achizitie (returnarea produsului pe motiv de insatisfactie)

In functie de tipul produsului, implicarea consumatorului poate varia drastic. Aceasta creste proportional cu pretul achizitiei (ex: cumpararea unei masini sau a unei case), astfel cu cat achizitia este mai scumpa cu atat implicarea consumatorului este mai mare , dar si in cazul in care achizitia are repercusiuni majore in viata consumatorului (ex: tratamente pentru diferite boli).

Cautarea de informatii se imparte in doua tipuri:

  1. Cautarea interna – apare in momentul in care consumatorul identifica alternativele prin propria memorie
  2. Cautarea externa – cand implicarea consumatorului este mai mare apare acest tip de cautare care poate presupune printre altele: cererea opiniei unui prieten, citirea de review-uri, consultarea mai multor site-uri de specialitate, etc.

Conform unui studiu recent facut de catre GE CAPITAL RETAIL BANK a reiesit faptul ca peste 81% dintre consumatori se informeaza online inainte de a face o achizitie.

Din studiu au mai rezultat urmatoarele:

  • In medie un consumator petrecere 79 de zile pentru a aduna informatii inainte de a face o achizitie importanta;
  • 60% dintre consumatori pornesc cautarea cu ajutorul unui motor de cautare;
  • 79 dintre consumatori se simt mai avantajati de tehnologie deoarece le asigura accesul la informatii;

Sfatuitor.ro isi propune sa te ajute in luarea celei mai bune decizii in privinta achizitiei oricarui produs.

Alegerea editorilor 2015

Sfatuitor.ro iti ofera review-uri profesioniste si obiective care te ajuta in luarea celei mai bune decizii de achizitie. Punem pe primul plan nevoile tale, dezvoltand un continut realist si aprofundat.
Niciun Comentariu

    Lasa un raspuns